Reklamation
När du handlar hos Shapeit följer vi den danska köplagen. Du har enligt lag alltid 2 års reklamationsrätt på dina köp.
• När du upptäcker ett fel eller brist på din vara, måste du inom rimlig tid reklamera det. Med rimlig tid avses, att detta ska ske inom 2 månader från det att du upptäcker felet.
• Efter att du har upptäckt ett fel, skada eller liknande på en produkt ber vi dig fylla i formulär här
• Om vi godkänner returen, får du ett presentkort för köp av samma eller liknande produkt
• När vi har mottagit din vara kommer denna att utvärderas av professionella experter som kan fastställa om det rör sig om ett produktionsfel. I fall din reklamation är berättigad och det inte bara rör sig om normalt slitage och bruksspår, kommer vi att reparera skadan eller felet hos en skräddare. I fall vi inte kan erbjuda detta, kommer vi att erbjuda dig en ny vara.
Vad är slitage:
Var uppmärksam på att slitage syns genom att spår av användning på varan är tydliga. Till exempel att resåren i materialet har blivit försvagad, att fibrerna har dragits isär på utsatta ställen (t.ex. grenen där tyget dras isär) eller att varan är mycket urtvättad, och har förlorat färg eller blivit luddig eller liknande från tvätt eller sköljmedel. Dessutom är sömmar som tydligt har dragits isär och inte bara gått upp på ett felaktigt sätt heller inte en reklamation.
Det kan också vara så att storleken inte har varit 100% korrekt, eller att varan har utsatts för mer fysisk belastning än vad du som konsument kan förvänta dig att den kan tåla.